HotSpotMagazine
Image default
Internet

538 behoud grootste marktaandeel in Nederland

De aandelen cijfers voor  van het Nationaal Luister Onderzoek van de eerste  periode zijn weer bekend gemaakt. Radio 538 heeft zijn grootste marktaandeel weten te behouden en heeft dit zelfs weten te laten stijgen.  Gedurende deze periode hebben  ze de 1ste plaatsen in alle belangrijke commerciële doelgroepen.  Bij de 20 tot 34 jarige doelgroep kent men een stijging naar  20,4% . Bij de grotere doelgroep van 20 tot 49 jaar  kent men nog steeds een marktaandeel van 18.9% , dit houd in dat er een stijging van 23% is sinds het jaar voordien. Ook in de doelgroep van 10 jaar en ouder is de Radio 538 veruit de marktleider. In alle bovenstaande doelgroepen is radio 538 op plaats 1 terug te vinden.  Radio luisteren Nederland is nog altijd populair, alleen zien we wel een veranderingen richtingen online luisteren naar radio’s.

Radio 10 is tijdens de laatste periodes steeds blijven stijgen, ook bij dit onderzoek blijven de luistercijfers de lucht in gaan.  Momenteel zijn ze al in het bezit van 4,9% marktaandeel, dit is een stijging van 0,5% sinds de vorige meeting. In dezelfde periode vorige jaar had Radio 10 nog ‘maar’ een marktaandeel van 3,4% en is dus maar liefst 1,5% gestegen  op één jaar tijd.

De programma directeur van Radio 10 heeft ook een paar woordjes over deze stijging  te zetten.  Hij verteld dat het natuurlijk iedereen zijn doelstelling is om te blijven groeien en  het radio 10 lukt is hem zeer blij gesteld.  Met het ‘feel good’ programma dat ’s morgens word afgespeeld en de avondshow met Robvan Someren hebben we al 2 programma’s die de klanten aantrekken.  Het is ook fijn om te zien dat radio 10 meer en meer bekend word bij de mensen.

Ook Radio Veronica is de goede weg aan het opgaan met de vernieuwde programmering. In de doelgroep van 25 tot 54 jaar is het marktaandelen ook gestegen met 0,4 procent wat toch positief is aangezien dit een groot deel van het publiek is.

 

http://www.radioguide.fm/