Een juiste marketingstrategie speelt een belangrijke rol in het succes van een bedrijf. Elk bedrijf kiest en besteedt veel geld voor de juiste marketingstrategie om hun verkoop te stimuleren. De grootste bedrijven kiezen zelfs voor meer dan één marketingstrategie. Dit is wellicht niet handig voor jou in het geval dat je een wat kleiner bedrijf hebt, maar het is wel een leuk feitje! In deze blog lees je over welke verschillende marketingstrategieën er zijn en voor welke situaties zij het beste geschikt zijn. Inbound marketingInbound marketing is een marketingstrategie die de aandacht trekt van klanten en (mogelijk) nieuwe klanten via strategische contentcreatie en ervaringen die zijn afgestemd op hun unieke behoeften en ’customer journey’. Inbound marketing gaat over het vormen van connecties, het beantwoorden van vragen en het oplossen van problemen. Dit gebeurt vaak aan de hand van zichtbaar zijn door middel van linkbuilding, sea en seo. Goed doel-marketingVeel bedrijven kiezen voor deze marketingtechniek om hun verkoop te stimuleren. Mensen voelen zich aangetrokken tot bedrijven die zich inzetten voor een goed doel. Ze voelen zich goed in de wetenschap dat hun geld wordt gebruikt voor een doel. Daarom kan het geen kwaad om voor deze strategie te kiezen die zowel je bedrijf als de gemeenschap ten goede komt. Om dit te doen, moet je een partnerschap aangaan met een liefdadigheidsorganisatie. Influencer-marketingDoor deze marketingstrategie te gebruiken maak je gebruik van invloedrijke (het liefst op sociale media) pesonen. Bijvoorbeeld, als je fitness producten verkoopt, zoals sportkleding en supplement, kun je in zee gaan met een bekende fitness-goeroe van Instagram om je producten te promoten door een percentage van de winst met hem of haar te delen of een vast bedrag te geven. Als je enigszins op Instagram actief bent zie je al gauw de eerste influencers, ze zijn overal. Het is duidelijk dat deze vorm van marketing enorm populair is de afgelopen jaren. En niet zonder reden, het levert namelijk enorm veel op. Tuurlijk betaal je er ook wat voor, zo zijn grotere influencers natuurlijk duurder dan kleinere. |